Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sound installation
Vacek, Lukáš ; Frank, Jakub (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se snažil zhodnotit své dosavadní zkušenosti v práci se zvukem, tedy vibracemi a jejich šířením v různých typech materiálu. Minimalistickou formou a cílenou redukcí samotných vibrací zkoumám charakteristiku materiálu a jeho vlastností, podle toho, jak působí na lidské vnímání. Od tohoto vztahu se odvíjí základní linie instalace. Fascinuje mně jak vibrace a zvuk v prostoru mohou vytvářet situaci, která diváka pohltí. Význam a symbolika této korelace, tedy schopnost zvuku vytvářet, deformovat a měnit prostor a jeho percepci je hlavním konceptem mé bakalářské práce. Chvění představuje neustálý pohyb, změnu a nejistotu, které jsou klíčovými aspekty této instalace, ale i lidské existence a jejího vnímání. Scénografičnost díla svým audiovizuálním rysem dokresluje a mění prostor a navozuje dojem své vlastní pomyslné architektury. Vzniká tak dynamický dialog mezi objekty, které se vzájemně rozechvívají a rezonují i skrze nové vztahy v prostoru s diváky.
Sound installation
Vacek, Lukáš ; Frank, Jakub (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se snažil zhodnotit své dosavadní zkušenosti v práci se zvukem, tedy vibracemi a jejich šířením v různých typech materiálu. Minimalistickou formou a cílenou redukcí samotných vibrací zkoumám charakteristiku materiálu a jeho vlastností, podle toho, jak působí na lidské vnímání. Od tohoto vztahu se odvíjí základní linie instalace. Fascinuje mně jak vibrace a zvuk v prostoru mohou vytvářet situaci, která diváka pohltí. Význam a symbolika této korelace, tedy schopnost zvuku vytvářet, deformovat a měnit prostor a jeho percepci je hlavním konceptem mé bakalářské práce. Chvění představuje neustálý pohyb, změnu a nejistotu, které jsou klíčovými aspekty této instalace, ale i lidské existence a jejího vnímání. Scénografičnost díla svým audiovizuálním rysem dokresluje a mění prostor a navozuje dojem své vlastní pomyslné architektury. Vzniká tak dynamický dialog mezi objekty, které se vzájemně rozechvívají a rezonují i skrze nové vztahy v prostoru s diváky.
"V pohybu". Tematická řada pro výtvarnou výchovu na 1. stupni základní školy.
ŠINDELÁŘOVÁ, Eva
Teoreticko-projektová práce se zabývá tématem pohybu ve výtvarné kultuře a výchově. K postihnutí této komplexní problematiky přistupuje v první řadě skrze tematickou rešerši, věnovanou fenoménu pohybu ve výtvarné kultuře. Ten se pokouší postihnout jak v rovině námětové, tak také jako svébytné médium - představením kinetických principů moderního a současného umění. Úvodní teoretický vstup je dále doplněn didaktickou analýzou tematiky, mapující uchopení vybraných principů ve výtvarných činnostech na prvním stupni ZŠ. Navazující část projektová pak rozvíjí dané téma v rovině praktické. Představuje přípravu a realizaci tematické řady, složené z osmi provázaných lekcí, jejichž cílem je přiblížit žákům dimenze pohybu a způsoby jeho vyjádření nebo zachycení prostřednictvím experimentálních a jiných činností, při využití tradičních i současných výtvarných médií a postupů.
Zdeněk Pešánek a jeho účast na Mezinárodní výstavě v Paříží v roce 1937
Linhová, Lucie ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Práce se věnuje českému sochaři Zdeňku Pešánkovi a jeho dvěma dílům - cyklu světelně- kinetických plastik Sto let elektřiny a světelné fontáně Fontáně lázeňství, která vznikla ve 30. letech 20. století. Obě díla jsou rozebrána v kontextu dobového umění Československa, s ohledem ke kinetickým tendencím v zahraničí, i v souvislosti s předešlou tvorbou samotného autora. Cyklus plastik Sto let elektřiny i Fontána lázeňství patří mezi díla kinetického umění, které je přímo závislé na vývoji elektrické energie a jeho snahou je spoluutvářet městský interiér. Vzhledem k tomu, je nastíněn vliv rozvoje elektřiny na tvorbu světelného urbanismu města a autorův vztah k tehdejšímu avantgardnímu sdružení Devětsil. Cyklus Sto let elektřiny je rozebrán od zadání, přes přípravné modely k realizaci a jeho prezentování na výstavě v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze roku 1936. Cyklus byl také, spolu s dalším rozebíraným dílem Fontánou Lázeňství, vystaven na Mezinárodní výstavě v Paříži v roce 1937, v rámci československého pavilónu, kde obě díla reprezentovala Elektrické podniky hlavního města Prahy. Na pařížské výstavě zastupovala díla dobové fenomény související s tématem výstavy - umění a technika v moderním životě. Jsou zde popsány okolnosti výstavy, charakter československé expozice a reakce tehdejšího českého...
Zdeněk Pešánek a jeho účast na Mezinárodní výstavě v Paříží v roce 1937
Linhová, Lucie ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Práce se věnuje českému sochaři Zdeňku Pešánkovi a jeho dvěma dílům - cyklu světelně- kinetických plastik Sto let elektřiny a světelné fontáně Fontáně lázeňství, která vznikla ve 30. letech 20. století. Obě díla jsou rozebrána v kontextu dobového umění Československa, s ohledem ke kinetickým tendencím v zahraničí, i v souvislosti s předešlou tvorbou samotného autora. Cyklus plastik Sto let elektřiny i Fontána lázeňství patří mezi díla kinetického umění, které je přímo závislé na vývoji elektrické energie a jeho snahou je spoluutvářet městský interiér. Vzhledem k tomu, je nastíněn vliv rozvoje elektřiny na tvorbu světelného urbanismu města a autorův vztah k tehdejšímu avantgardnímu sdružení Devětsil. Cyklus Sto let elektřiny je rozebrán od zadání, přes přípravné modely k realizaci a jeho prezentování na výstavě v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze roku 1936. Cyklus byl také, spolu s dalším rozebíraným dílem Fontánou Lázeňství, vystaven na Mezinárodní výstavě v Paříži v roce 1937, v rámci československého pavilónu, kde obě díla reprezentovala Elektrické podniky hlavního města Prahy. Na pařížské výstavě zastupovala díla dobové fenomény související s tématem výstavy - umění a technika v moderním životě. Jsou zde popsány okolnosti výstavy, charakter československé expozice a reakce tehdejšího českého...
Loutka na okraji figurální kinetické plastiky
Wildtová, Lucie ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; MATÁSEK, Petr (oponent)
Bakalářská práce především pojednává o dvou projektech, které vznikly během studia na DAMU. V úvodní teoretické části se práce dotýká vymezení pojmů, které souvisí s loutkou a kinetikou. Dále je zde uvedeno několik základních zdrojů inspirace, které přímo, či nepřímo ovlivnily vznik obou projektů. Prvním projektem je performance studentů scénografie vzniklá v roce 2012 v obci Pustiny. Druhá část bakalářské práce popisuje představení Ostrovy ? Islands, které vznikalo v roce 2012/13 za spoluúčasti studentů z projektu Erasmus. Práce se především soustředí na loutky a objekty. V obrazové příloze je doložena dokumentace a přiloženo je i DVD se záznamem z představení Ostrovy- Islands.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.